04-999-9677

החזרים מקופות החולים וחברות הביטוח

מכשיר גלי הלם

מכשיר גלי הלם- לטיפול בדורבן, מרפק טניס, כתף קפואה ודלקות

הטיפול בגלי הלם מהווה שיטת ריפוי לא פולשנית אשר מסייעת להחלמה של אזורים פגועים על-ידי פעולה המשפיעה על הרקמות. הטיפול פעמים רבות משחרר את המטופל מנטילת תרופות ואף מהצורך בניתוח, והוא יעיל לטיפול בדורבן, מרפק טניס, כתף קפואה ובדלקות. על טיפול בדורבן, מרפק טניס, כתף קפואה ובדלקות באמצעות מכשיר גלי הלם אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

כיצד פועל מכשיר גלי הלם לטיפול בדורבן, מרפק טניס, כתף קפואה ובדלקות?

גלי הלם הם בעצם גלי הלם אלקטרו-הידראוליים אשר משודרים בעוצמה גבוהה. המכשירים לטיפול בגלי הלם עימם עושים שימוש רפואי, יוצרים פיצוץ מבוקר בדומה לבום על קולי שיוצר מטוס אשר עובר את מהירות הקול. חדירת הגל לרקמה פגועה גורמת לזעזוע ממוקד ורגעי אשר משפיע עליה ויוצר תגובות המעודדות את ההחלמה והריפוי של האזור הפגוע. כדי שהגל יחדור בצורה האופטימאלית ביותר לרקמה, משתמשים בג’ל המגביר את נקודת המגע של המכשיר עם העור ומונע כיסי אוויר ביניהם. בשוק ישנם סוגים שונים של מכשירי גלי הלם, הנבדלים באיכות הגל המשודר ע"י המכשיר ובעוצמתו. הבדלים אלו ניכרים באיכות הטיפול ולא פחות חשוב – בעוצמת הכאב אותה חש המטופל. במכשירי הדור החדש ניתן לעשות שימוש בגל עוצמתי, בעוצמת כאב נמוכה המקצר משמעותית את סדרת הטיפולים של המטופל ומאפשר חזרה מהירה לשגרת חיים נורמלית ללא כאב.

מה זה דורבן?

דורבן זו דלקת המתפתחת בסמיכות לעצם העקב, על רקמה המתוחה כמו מיתר לאורך הקשת של כף הרגל. הכאב מופיע לרוב בסמוך למרכז העקב ומאופיין ככאב חד כמו קוץ ומופיע לרוב בצעדים הראשונים לאחר שנת הלילה או מנוחה ארוכה. הכאבים הללו דועכים לרוב לאחר מספר צעדים. הסיבה העיקרית להתפתחות דורבן ברגל היא עומס יתר על כף הרגל אשר בתגובה לעומס הרקמה עוברת תהליכים מיקרוסקופיים ותהליכי הצטלקות לא תקינים. בסופו של התהליך הסיבים הופכים לבליל של כלי דם וקצוות עצבים ולעיתים ניתן לזהות גם משקעי סידן המזכירים קוץ כתוצאה מדלקת ממושכת.

איך מתבצע טיפול במכשיר גלי הלם לטיפול בדורבן ובדלקות?

הטיפול בגלי הלם לדורבן נמשך כ-20 דקות אשר במהלכן משודרות לכף הרגל בין 2,000 ל-4,000 נקישות. הטיפול בגלי הלם בדורבן ובדלקות בגידים הוא טיפול שאינו פולשני. המכשיר פועל בדומה למכשיר לריסוק אבנים בכליות. הגל האקוסטי חודר דרך הרקמות בגוף ופוגע ברקמה הפגועה והתגובה לכך מגבירה את תהליך הריפוי של הרקמה. בעוצמות גבוהות הוא אף יכול לפורר את הגיד המסויד.

מה זה מרפק טניס(טניס אלבו)?

מרפק טניס הינו מצב דלקתי בגידים העלול להגרם ממאמץ חד פעמי מבלי שבוצע הליך של "חימום" מפרק הטניס. הדלקת נובעת מקרעים קטנטנים במוצא הגידים, הגידים המיישרים של שורש כף היד והאצבעות, אשר ממוקמים בצידו החיצוני של המרפק הקרויים lateral epicodyle מיישרים מרימים את שורש כף היד והאצבעות. כאב המלווה תופעת "מרפק טניס" מוחמר על ידי אחיזה חזקה והרמת חפצים. הכאב חד ומתחזק בזמן פעולת ההרמה או לאחר עבודה מאומצת וממושכת של היד.

איך מתבצע טיפול במכשיר גלי הלם לטיפול במרפק טניס ובדלקות?

הטיפול בגלי הלם למרפק טניס ולדלקות נמשך כ-20 דקות אשר במהלכן משודרות למקום הכאב בין 2,000 ל-4,000 נקישות. גלי ההלם מרעידים את מקום ההסתיידות ומפוררים אותה, עד שהיא מתמוססת ונספגת בגוף עקב כך, מוגברת זרימת הדם לאזור והדלקת והכאבים נעלמים בתוך מספר טיפולים.

כתף קפואה מה זה?

מצב בו תנועת הכתף מוגבלת ומכאיבה – ובהיעדר טיפול, מצב זה עלול להחמיר ולפגוע ביכולת לבצע פעולות יומיומיות פשוטות. אין כיום תמימות דעים בקרב המומחים לגבי הסיבות מדוע הבעיה הנ"ל מופיעה. הטיפול במכשיר גלי ההלם מקטין באופן ניכר את תופעות הנלוות לתופעת "הכתף הקפואה" ובאמצעות הרעדה של המקום, מוגברת זרימת הדם לאזור והדלקת והכאבים נעלמים בתוך מספר טיפולים. כיום, מומחים עדיין לא יודעים לקבוע באופן חד-משמעי מדוע הבעיה הזאת מופיעה. עם זאת, ניתן להגיד שהיא נפוצה מאוד בקרב אנשים החל משנות ה-30 לחייהם ויותר בקרב נשים. מלבד חולי סוכרת, גם אנשים עם בעיות בתפקוד בלוטת התריס עלולים לסבול ממנה בשיעורים גבוהים מהרגיל. לסיכום, הטיפול בגלי הלם מתבצע תוך אבחנה והתאמה מדויקת על-פי מצב הדורבן והדלקת. הטיפול נחשב לטיפול יעיל אשר מביא להקלה בכאב ובתפקוד היומיומי. צרו איתנו קשר לאבחון ויעוץ.

לזימון תורים ופרטים נוספים​

ניתן ליצור עמנו קשר בנושא זימון תורים באמצעות מילוי טופס או התקשרות או שליחת דואר אלקטרוני.

לזימון תורים או כל שאלה ובקשה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
צרו איתנו קשר דוא״ל או בטלפון​

טלפון

04-999-9677

דוא"ל

office@medicalplace.co.il

כל הזכויות שמורות למדיקל פלייס 2024©
Open chat
ברוכים הבאים למדיקל פלייס, מרפאת מומחים לטיפולי כאב, אסתטיקה ואנטי אייג'ינג.
ספרו לנו במה נוכל לעזור לכם היום!
דילוג לתוכן